Univerzitet podstiče studente da koriste veštačku inteligenciju kao svog svakodnevnog pomoćnika u učenju. Harvard prihvata generativnu vještačku inteligenciju u učionici, usvajajući je kao zvanični alat za učenje za svoj glavni predmet, Uvod u programiranje.
Počevši od ove jeseni, studenti upisani na studije računarsva na predmetu Uvod u računarstvo biće podstaknuti da koriste vještačku inteligenciju kako bi im pomogla da otklone greške u kodiranju, da im daje povratne informacije o načinu rada i da im odgovara na pojedinačna pitanja o greškama i nepoznatim linijama koda.
„Nadamo se da ćemo pomoću vještačke inteligencije uspneti da odnos nastavnika (prema) učeniku bude 1:1 za svakog studenta na predmetu Uvod u programiranje, tako što ćemo im obezbijediti softverske alate koji, 24/7, mogu da podrže njihovo učenje tempom i načinom koji im inividualno odgovara“, kaže profesor Dejvid Dž. Malan.
Ovo je nagli zaokret u odnosu na prošlu školsku godinu kada Harvard nije imao regulisanu upotrebu veštačke inteligencije na kraju jesenjeg semestra 2022. godine. Međutim, studenti neće koristiti ČetGPT ili GitHab Kopilot, koji su popularni među programerima. Profesor Malan kaže da su ti alati „trenutno previše korisni“. Umjesto toga, Harvard je razvio sopstveni veliki jezički model, „Ce-Es50 bot“ koji će biti „sličan po duhu“, ali će se fokusirati na „vođenje učenika ka odgovoru, a ne da im daje gotove.“
Ce-Es50 će takođe biti dostupan studentima koji nisu sa Harvarda. „Čak i ako niste student na Harvardu, dobrodošli ste da preuzmete ovaj kurs besplatno i prođete kroz 11 nedelja kursa“, stoji na sajtu Harvarda. Nastavnici u drugim institucijama takođe mogu licencirati materijal za sopstvene kurseve.
„Jasno ćemo staviti do znanja studentima da uvijek treba kritički da prihvataju informacije kao ulazne podatke, bilo od ljudi ili softvera“, kaže prof. Malan. „Ali alati će postajati sve bolji samo kroz povratne informacije od studenata i nastavnika. Tako da će i oni biti u velikoj mjeri dio ovog procesa.”
(RTS)