12.9 C
Podgorica
12.12.2024.

Bojić: Milo nije monarh, Skupština može njegov ukaz o raspuštanju da proglasi ništavnim!

Advokat dr Vladan S Bojić kazao je da Skupština, na predlog Vlade ili poslanika, treba odlukom da konstatuje ili proglasi da su ukaz raspuštanju Skupštine i odluka o raspisivanju izbora apsolutno ništavi i bez pravnog dejstva.

Skupština može da se ponaša kao da taj akt ne postoji jer su oni apsolutno ništavni i kao takvi ne postoje. Ali imajući u vidu da takav ništav akt dolazi sa adrese Predsjednika Crne Gore i stvara konfuzije, to je potrebno da Skupština na predlog Vlade ili poslanika da konstatuje ili proglasi jednom odlukom u skladu sa Ustavom, da su ukaz i odluka apsolutno ništavi i bez pravnog dejstva”, kazao je Bojić u emisiji “Okvir”.

Predsjednik države je, kako je kazao, “iskočio iz limitirajućih normi koje ograničavaju njegovu vlast, tj. nadležnost, što je u pravu čest i poznat institut (ultra vires), pa zato njegov ukaz i odluka ima za pravnu posledicu da ne prozvode nikakvo pravno dejstvo ili učinak po zakonomernosti čak i stare sentence: ex injuria ius non oritur – iz povrede prava tj. iz nelegalnosti ne nastaje pravo” – naglasio je Bojić.

Predsjednik Crne Gore nije imao pravnu vlast da raspusti Skupštinu. Po stavu 1 člana 92 Ustava nisu postojala TRI nužna pravna uslova odnosno pravne činjenice čiji sklop bi mu mogao dati vlast da UKAŽE, tj. donese UKAZ ali te pravne činjenice odnosno uslovi nisu postojali: jer, nije prošlo kako stoji u toj normi 90 već preko 700 dana; jer, nije po prvi već po treći put predlagan mandatar i jer, prof. Lekića kao trećeg mandatara nije predložio on (odbio je), već je to učinila Skupština. Zato kad ukaz tako nešto kaže – ukaže, on zapravo laže,” konstatuje Bojić.

U SAD postoji predsjednički sistem vlasti i to najpoznatiji u svijetu. Ali nijedan predsjednik u istoriji SAD od 1787. dakle nijedan od njih 46 nikada nije iako je imao propisanu konstitutivnu vlast – iskoristio izuzetne okolnosti iz člana 2 Ustava SAD – od 1787. do danas da – raspusti Kongres.

U Crnoj Gori je parlamentarni sistem vlasti s primesama polupredsjedničkog sistema ali je Đukanović i to ultra vires iskoristio ukaz (Ustavom propisan deklarativni protokolaran pravni akt) da raspusti Skupštinu Crne Gore“, kaže Bojić.

Predsednik Perua Pedro Kastiljo je u decembru 2022. doneo dekret kojim je probao da raspusti Kongres Perua i danas je u tamošnjem zatvoru sa optužbom za pobunu i zaveru.

Mogla je Skupština Crne Gore donijeti “Rezoluciju o proglašenju ništavosti odluke Podgoričke Skupštine” od pre 100 godina (29.11.2018) – pa može sada i – Odluku o proglašenju ništavosti Ukaza o raspuštanju 27. saziva Skupštine Crne Gore broj 01-226 od 16 marta 2023. i Odluke o raspisivanju prevremenih izbora za poslanike u Skupštini Crne Gore broj 01-235 od 17. marta 2023. koje je doneo predsednik Crne Gore. To se pravno egzaktno zasniva na odredbi člana 93 stav 1 Ustava koji propisuje da: (Pravo predlaganja zakona i “drugih akata” ima Vlada i poslanik.) i članu 82 stav 1 tačka 3 Ustava koji predviđa:(Skupština donosi druge propise i opšte akte, odluke, zaključke, rezolucije, deklaracije i preporuke). Pa ne može biti da je pravno besmisleno donošenje Rezolucije o proglašenju “ništavim” Odluke Podgoričke Skupštine od pre jednog veka, legitimno i legalno a donošenje Odluke o proglašenju ništavim Ukaza Predsjednika Crne Gore koji akt je nesporno donio ultra vires (van granica svojih ovlašćenja) dakle jasno pravno nevalidno,time i nelegitimno i nelegalno – sporno. Prema tome sve stvari kao i postupak je potpuno – nesporan.“zaključuje Bojić.

- Oglasi-spot_imgspot_img
Poslednje vijesti
- Oglasi-spot_img
POVEZANE VIJESTI
- Oglasi-spot_img

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime